Technologische innovaties en ijskoffie domineren tweede ronde New Venture
De vijf winnaars van de tweede ronde van New Venture zijn bekend. Op het hoofdkantoor van Aegon in Den Haag pitchten de deelnemers gisteravond hun idee voor een succesvolle business.
De juryleden van New Venture waren zeer te spreken over de potentie van de genomineerde startups. Vooral de technologisch innovatieve producten vielen in de smaak. ‘Ze hebben allemaal de potentie om de wereldmarkt te veroveren’, meent jurylid en investeerder Henk van Groen. PowerWindow converteert zonlicht dat op een raam valt naar elektriciteit, Adjuvo Motion produceert een robotische armbrace waarmee mensen met een verlamming aan de arm sneller en goedkoper kunnen revalideren, Active Cues stimuleert fysieke en sociale activiteit bij ouderen met dementie door interactieve animaties te projecteren op een tafel, VSParticle heeft een revolutionaire techniek bedacht voor het produceren en integreren van nanodeeltjes. De laatste winnaar Batavia Dutch Coffee, viel op door hun compleet nieuwe ijskoffieconcept, waarbij gebruik wordt gemaakt van een unieke methode om koffie te zetten.
Naast de New Venture-prijsuitreiking, werd ook de ANWB Duurzame Mobiliteitsprijs uitgereikt. Deze award gaat naar Safe Driving Insights voor hun slimme sensoren die gevaarlijke verkeerssituaties helpen voorkomen door intelligente feedback te geven op het rijgedrag van automobilisten. De winnaars van de tweede ronde van New Venture gaan door naar de finaleronde en hebben tot 25 juni om hun idee verder uit te werken tot een compleet businessplan. De winnaar van de prijs voor meest innovatieve startup van Nederland ontvangt 20.000 euro om zijn bedrijf verder uit te bouwen tot een Nederlandse toponderneming. De winnaar van de Duurzame Mobiliteitsprijs mag met 10.000 euro zijn bedrijf starten.
In de finaleronde van New Venture is nog plek voor enkele nieuwe starters. Zij kunnen zich aanmelden tot en met 21 april via de website van New Venture.