Thomas van der Vlugt gaat ondernemen en wordt zakenpartner van Mark Tuitert in First Energy Gum
First Energy Gum gaat een volgende fase in en haalt met het aantrekken van Thomas van der Vlugt als kersverse partner een tweede gezicht en creatief marketing specialist binnen. De jonge start-up heeft, onder leiding van Olympisch kampioen Mark Tuitert, een cafeïne kauwgom ontwikkeld die je een snelle energie boost geeft en een gezond en makkelijk alternatief biedt voor energiedrankjes en koffie.
“Ik ontmoette Mark in 2018 tijdens een door Heineken georganiseerd F1 uitje. Hier gaf hij mij voor het eerst een FIRST gum en ik was gelijk verkocht. De afgelopen jaren hebben we elkaar goed leren kennen. Zo gingen we onder andere samen kitesurfen, skydiven en heli snowboarden. Ook op zakelijk gebied kunnen we goed sparren. Ik heb er daarom alle vertrouwen in dat dit een groot succes gaat worden. First is voor mij de vervanger van alle andere cafeïne producten en werkt ook beter en sneller. Voor mij is dit de eerste stap als ondernemer, waarbij ik mijn creatieve kant en passie voor sport kan bundelen als nieuwe mede-eigenaar van First Energy Gum,” aldus Thomas van der Vlugt.
Thomas van der Vlugt (1992) is programmamaker en presentator. Hij is bekend van onder andere het populaire YouTube-kanaal StukTV dat ruim 2,5 miljoen abonnees heeft, het Jachtseizoen (SBS6), De Bachelor (Videoland) en Onmogelijk (Youtube). Ook is Thomas ambassadeur van het Rode Kruis.
Mark Tuitert, Olympisch kampioen schaatsen, was al tijdens zijn professionele sportcarrière altijd op zoek naar manieren om zijn prestaties te verbeteren. Het vinden van een gezonde en snelwerkende energiebron op basis van cafeïne was daar onderdeel van. In 2017 stond Tuitert, samen met zijn twee compagnons, aan de wieg van First Energy Gum; een gedreven start-up met grote ambities. Hun doel: bijdragen aan fysieke en mentale prestaties door de beste energy gum te produceren die het lichaam van directe en schone energie voorziet.
FIRST is een functioneel product en valt in een nieuwe productcategorie die het vooral tegen energiedrankjes moet gaan opnemen. Thomas van der Vlugt zal, naast de inzet van zijn bekendheid en bereik, zijn kennis en plannen op gebied van marketing en branding gaan inzetten om First Energy gum verder te laten groeien. Het doel? De nummer 1 in het schap worden!