Tieners koploper online shoppen

Tieners koploper online shoppen

Redactie Baaz

Nederlandse jongeren tussen de 14 en 20 jaar lopen voorop als het gaat om online shoppen. De generatie gaat amper meer naar de winkel toe en shopt liever via social media.

LEES OOK: Zorg dat je onderneming ook online groeit!

Maar liefst 84 procent van die generatie, ook wel digitieners genoemd, winkelt online. Bijna alle digitieners gebruiken op hun mobiel internet: 93 procent. Daarmee loopt de generatie voorop als het gaat om online gedrag, gevolgd door generatie Y (1980-2000), ook wel millenials genoemd, met 90%. Van de millenials gebruikt slechts 53% het internet op zijn of haar telefoon om online te shoppen. Generatie X (1960-1980) heeft een nog lager percentage. Van die generatie shopt maar 28% online via hun telefoon. Zij winkelen liever via een tablet. 

Online advertising

Ook het gebruik van social media blijft groeien in Nederland. Daar wordt door bedrijven slim op ingespeeld. Dat resulteert in een toename van het gebruik van social media advertising. Deze vorm van adverteren levert veel geld op. Het duldt alleen search advertising voor zich in de ranglijst van meeste adverteeropbrengsten. Nederlanders tussen de 35 en 44 jaar zijn bereid om gemiddeld maximaal €78 uit te geven op social media. Dat bedrag ligt lager bij Nederlanders tussen de 25 en 34 jaar. Zij betalen willen gemiddeld niet meer dan €55 uitgeven. Jongeren tussen de 16 en 24 jaar zijn het meest bereid om producten via social media te kopen. 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie