Wat een business-hacker bedrijven adviseert...

Wat een business-hacker bedrijven adviseert...

Redactie Baaz

Business-hacker Denis Doeland roept bedrijven op om data op te nemen in hun bedrijfsbalans. In zijn nieuwe boek 'Digitaal Vermogen, de kracht, macht en potentie' legt de voormalig ID&T-er uit waarom de relatie met klanten en fans van levensbelang is voor bedrijven en artiesten.

DJ’s Sam Feldt en Hardwell maken al gebruik van zijn theorie, die waarde toekent aan het potentieel van hun fanbase. Andere cases uit het boek betreffen onder meer The New York Times, Talpa en Armin van Buuren.

Nieuwe manier van waarderen

Doeland pleit in 'Digitaal Vermogen, de kracht, macht en potentie' voor een nieuwe methode waarop bedrijven gewaardeerd worden. Doordat de relatie met fans en klanten een indicatie is voor toekomstige kasstromen en nieuwe verdienmodellen hoort deze data een plek op de balans te krijgen. Deze vorm van goodwill (toekomstige, nog niet contant gemaakte kasstromen) is wat Doeland het Digitaal Vermogen noemt.
 
Het boek is geschreven als handleiding om je business te ‘hacken’. Doeland wil de lezer helpen om bedrijfswaarde te vergroten, omzetten te verhogen en nieuwe verdienmodellen te ontwikkelen. Uitgangspunt hierbij is telkens de relatie-economie, een concept dat (net als de fanrelatie) uitgebreid aan bod komt in het boek. 

Allerlei industrieën en bedrijven

De meeste voorbeelden in Digitaal Vermogen gaan over bedrijven, artiesten of merken in de sport-, media- en entertainmentindustrie, maar zijn vaak op allerlei industrieën van toepassing. Het boek is geschreven voor bedrijfseigenaren, directeuren en iedereen die verantwoordelijk is voor marketing, businessdevelopment, verkoop of innovatie binnen een organisatie, merk of festival. 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie