Zo breng je je bedrijf breed onder de aandacht

Zo breng je je bedrijf breed onder de aandacht

Redactie Baaz

Je bedrijf promoten, dat kun je op verschillende manieren aanpakken. Je kunt klanten blij maken met een gepersonaliseerde aansteker, een balpen of sleutelhanger. Dit soort hebbedingen zijn vooral populair om uit te delen aan bezoekers of mee te nemen als je je bedrijf met een stand vertegenwoordigt op een beurs of congres. Maar het is de vraag of het veel extra klanten gaat opleveren. De aansteker wordt misschien bij thuiskomst in een la gegooid en alleen tevoorschijn gehaald om met kerst de kaarsen aan te steken. Dus moet je ook over andere dingen nadenken om je bedrijf te promoten.

 

Online reclame maken, zo pak je dat aan

Je kunt vandaag de dag bijna niet meer om online reclame heen. Je bedrijf promoten op het internet kan, mits je het goed aanpakt, meer bezoekers naar je website lokken. Maar bezoekers trekken is één ding, ze moeten natuurlijk wel een product kopen of een offerte aanvragen. Zorg dus dat je zodanig adverteert dat de informatie bij de juiste mensen terechtkomt. Je kunt online doelgroepen aangeven die mogelijk in jouw diensten of producten geïnteresseerd zijn. Denk aan een leeftijdscategorie, mensen die auto rijden of mensen die net een huis hebben gekocht. Door je daar op te richten is je campagne een stuk efficiënter.

Trouwe klanten behouden

Nieuwe klanten werven is belangrijk, maar bestaande klanten binnen boord houden is minstens zo belangrijk. Je kunt BIC aanstekers bedrukken met je bedrijfslogo en ze daarmee lokken, maar of dat gaat werken is de vraag. Bestaande klanten willen getriggerd worden met een leuke aanbieding zoals een aantrekkelijke korting. Dat kun je meteen al regelen bij een eerste bestelling. Doe een bon met een code in het pakket. Die is te gebruiken bij een volgende order en geeft een leuke korting .Wil je papier besparen dan kun je natuurlijk ook de korting per e-mail versturen met de factuur.

Houd zicht op de kosten voor promotie

Trek een vast budget uit voor promotie. Dan weet je zeker dat je niet meer uitgeeft dan je vooraf van plan was. Bij het inzetten van Google Ads kun je bijvoorbeeld aangeven dat de advertentie verdwijnt als er 100 keer op de link is geklikt. Kies je voor populaire zoekwoorden waarop je wilt worden gevonden dan betaal je meer dan wanneer dit wat specifieker is. Je moet voor jezelf een afweging maken wat voor jouw bedrijf het beste werkt. Zakelijke klanten weten vaak precies wat ze zoeken en zullen dus sneller gerichter zoeken dan particulieren die gewoon een schilder of een kapper nodig hebben.

Evalueer je promotie minstens twee keer per jaar

Als je eenmaal start met bedrijfspromotie, zeker online is het belangrijk om een paar keer per jaar te bekijken of dit nog voldoende oplevert. Als het aantal bezoekers aan je website niet toeneemt dan moet je je afvragen of Google Ads zijn geld wel waard is. En als die aanstekers met logo niet gewaardeerd worden dan moet je misschien nadenken over een ander product. Zo ongeveer alles kan van een logo of bedrijfsnaam worden voorzien vandaag de dag. 

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie