Dit zijn de 11 meest klantvriendelijke bedrijven van Nederland
De awards werden uitgereikt op basis van onderzoek, uitgevoerd door DVJ Insights onder 11000 klanten van 96 bedrijven waarin het contact met de klant centraal stond. Awards werden uitgereikt in elf categorieën met daarnaast de overall winnaar-award. Toyota komt dit jaar als beste uit de bus op het gebied van klantvriendelijkheid, en krijgt een overall winnaar-award en een award binnen de categorie Automobiel industrie. De gehele lijst is als volgt:
- Automobiel industrie: Toyota
- Bankensector: Triodos
- Energie industrie: Greenchoice
- Kranten: Trouw
- Netbeheerders: Delta
- Offline retail: Blokker
- Online retail: Coolblue
- Internet providers: XS4ALL
- Mobiele providers: Simyo
- Reis industrie: Corendon
- Verzekeraars : Ditzo
Uit het onderzoek komt in ieder geval naar voren dat klanten vooral veel belang hechten aan persoonlijk contact met medewerkers, zelfs als het proces naar het product of de service niet optimaal is. Zo is Corendon winnaar in de categorie Reis industrie geworden ondanks dat de proces naar het product of service die zij leveren niet optimaal was. Het contact met de klant en de service die zij verlenen werd echter geprezen door klanten, waardoor ze toch een award in ontvangst mochten nemen.
Meer informatie over de awards vind je op de site van de CCDNA awards.