Facebook mengt zich in couponstrijd
Ook Facebook wil proeven van het succes van kortingsbonnen en start daarom een experiment: Facebook coupons. Net als Groupon willen ze grote kortingen aanbieden op hun eigen platform door coupons te verbinden aan de advertenties.
Facebook geeft toe dat ze aan het experimenteren zijn met de mogelijkheiden omtrent coupons. Zo wordt het mogelijk om in een advertentie aan te geven dat je via de mail een kortingsbon wil ontvangen. Deze kun je dan inruilen bij bijvoorbeeld een restaurant of winkel.
Zo is het wezenlijk anders dan een ander project wat Facebook stop zette: de Check-In Deals. Dit was geen groot succes. Bij dit project kreeg je een deal aangeboden als je mobiel incheckte op een locatie van een aanbieder.
Het project zit nog steeds in de testfase, maar Facebook wil ook kijken of bedrijven coupons via de Facebook Pages kunnen aanbieden. Ook PayPal zit te denken aan een manier om kortingsbonnen aan te bieden.
De strijd om de kortingsbonnen houdt de gemoederen al een tijd bezig. Zo is Google ook al een dienst gestart die Google Offers heet. Pionier Groupon is daarnaast naar de beurs gegaan, maar dat is ook nog geen onverdeeld succes. Er wordt tot nog toe geen winst gemaakt.