Nieuwe designer collectible Hito maakt statement in elke ruimte
Maak kennis met Hito, de gloednieuwe collectible designer toy van Amsterdamse bodem, die deze week zijn debuut maakt. Als kleurrijk verzamelobject is Hito niet alleen vanaf nu te koop, hij is ook actief op social media. Met de introductie van de collectible designer toy maakt de wereld kennis met een nieuwe soort held, die via een persoonlijk Instagram-kanaal tot leven komt en zijn eigen universum deelt. Zo is Hito niet alleen een statement voor elk interieur, maar laat Hito ook de grenzen vervagen tussen design en persoonlijke expressie.
Verzamelobject komt tot leven via social media
Hito: de nieuwe collectible designer toy
Designer toys zijn een mix van kunst en popcultuur, vaak geïnspireerd door straatcultuur, hiphop en graffiti. Sinds eind jaren '90 zijn ze enorm populair geworden, met bekende namen zoals Be@rbricks en KAWS die geliefd zijn bij verzamelaars. Dit komt onder andere door de beperkte oplages. Met de komst van Hito - gemaakt in een modern atelier in Amsterdam - is er een gloednieuwe, iconisch collectible bij. Het ontwerp en de unieke stijl van Hito zijn beïnvloed door de hedendaagse mode, straat- en popcultuur van over de hele wereld. Het resultaat is een iconisch design gemaakt van cast resin met een handgespoten finish. Per kleur is Hito geproduceerd in een gelimiteerde editie van 500 exemplaren en daarmee een echt verzamelaarsobject.
Het universum van Hito
Met zijn uitgesproken verschijning laat Hito niet alleen je interieur spreken, hij is ook actief op Instagram, waar hij rechtstreeks in contact staat met zijn fans en volgers. Als moderne superheld, is de collectible het gezicht van een nieuw soort heldendom: de alledaagse held die in ons allemaal schuilt. Via Instagram spoort hij fans en volgers aan hun eigen weg te volgen, gedurfde keuzes te maken, volop van het leven te genieten en zichzelf te belonen. Zo vervaagt Hito de lijnen tussen design en persoonlijke expressie, waarbij hij niet alleen een visueel statement maakt, maar ook een boodschap van empowerment uitstraalt.
'Hito spoort fans en volgers aan hun eigen weg te volgen, gedurfde keuzes te maken, volop van het leven te genieten en zichzelf te belonen.'
Verkrijgbaarheid
Hito voelt zich thuis in elk interieur: of je nu meer van minimalistische en zachte tinten houdt, of een liefhebber bent van kleurrijk en uitbundig. Het verzamelobject is verkrijgbaar in vijf kleuren (Scooby Blue, Carrot Gold, Bubble Pink, Mellow Yellow, BlaBla Black, OneNight Sand, KindOff White), vanaf 1250 euro. Elke kleurvariant is beperkt tot slechts 500 exemplaren, wat het tot een echt verzamelobject maakt. Daarnaast is er een Golden Gold editie (3.300 euro) van massief brons en geheel gepolijst. Deze komt in een nog beperktere oplage.
Op termijn wordt Hito's familie uitgebreid met nieuwe karakters met elk hun eigen identiteit.
Hito is alleen online verkrijgbaar. Voor meer informatie www.hitoartworks.com