Live Stream Store: kilootje kaas via live chat

Live Stream Store: kilootje kaas via live chat

Redactie Baaz

Een kaashandel en ABN AMRO hebben de internationale primeur met de lancering van 's werelds eerste live Stream Store in Alkmaar.

Real time ambachtelijke kazen bestellen van achter je scherm, alsof je in de winkel staat. Omnichannel is niet meer weg te denken uit het retaillandschap en zelfs grote online spelers openen een fysieke winkel. 

Hoe kunnen fysieke, zelfstandige retailers als Kaan's Kaashandel meegaan in een steeds meer online retail wereld? Met dit experiment schetst ABN AMRO een optimale beleving, waarbij online en fysiek naadloos in elkaar overlopen. De expertise, authenticiteit en beleving van een fysieke kaaswinkel gecombineerd met het gemak en de snelheid van een webshop. Online klanten kunnen tot 30 september terecht in Kaan's Stream Store. 

Je aankoop starten via live chat

Deze week biedt Kaan's Kaashandel haar producten ook aan bij online bezoekers van 's werelds eerste live Stream Store. In Kaan's Stream Store is de winkel en het personeel te zien en kunnen klanten hun aankoop starten via een live chat. 

Kaan en zijn team geven antwoord via de videoverbinding, helpen klanten met recepttips, snijden de kazen live in beeld en pakken ze in. Door een van de kazen in de (fysieke winkel) aan te tikken, opent een informatiescherm met de productomschrijving. De online klanten staan evengoed in de rij als de fysieke klanten en andersom.  

Optimale en authentieke ervaring Live Stream Store

Volgens ABN AMRO zijn zelfstandige winkeliers onmisbaar in de winkelstraat, maar ervaren zij gedegen online concurrentie. Daarnaast is omnichannel voor veel retailers nog altijd een vergezicht. 

'We zijn dit experiment gestart om de klantbeleving een impuls te geven, door een koppeling te leggen tussen het authentieke karakter van een fysieke, ambachtelijke kaaswinkel en het gemak en de snelheid van online', vertelt Henk Hofstede, Sector Banker Retail van ABN AMRO. 'Kaan's Kaashandel symboliseert in onze ogen een grote groep retailers die het moeilijk vinden om de technologische ontwikkelingen in de sector bij te benen. Hiermee bieden we zelfstandige winkeliers een frisse kijk op innovatie en hopen we hen te inspireren.'

Foto: Willem de Kam

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie