Startup MediaBookers brengt vernieuwing in advertentiewereld
Met een bijzondere campagne presenteert de startup MediaBookers hun product. Doormiddel van hun eigen product te gebruiken willen ze laten zien wat de kracht is van hun online boekingssysteem voor advertenties en media-inkoop en hoe krachtig landelijk adverteren kan zijn.
MediaBookers is een startup uit de handen van Kees Verbeek en Marinus Zoutendijk. Volgens de heren is het tijd voor vernieuwing in de advertentiewereld en zodoende hebben zij MediaBookers bedacht. Ze willen het gemakkelijker maken voor een ieder en laten zien dat het niet langer alleen voor de grote corporate bedrijven is. Zoutendijk: 'Het was hoog tijd voor innovatie in deze markt, adverteren is niet langer ingewikkeld of exclusief voor grote corporates. Iedereen kan het.' Mediabookers wil daarom de kracht laten zien van hun eigen product in een landelijke mediacampagne, door gebruik te maken van hun eigen product.
Pas het begin
MediaBookers bestaat nog niet zo lang, maar toch hebben al zo'n 20.000 mediabeslissers de dienst weten te vinden. Dat is een groot aantal, vooral als je bedenkt dat de dienst pas eind juni is gelanceerd. Marinus Zoutendijk is overtuigd van zijn eigen dienst en om dat te bewijzen gaat MediaBookers met een speciale campagne van start. 'We gaan met een bijzondere campagne van start die laat zien hoe divers ons portfolio is en hoe krachtig de mogelijkheden zijn, zonder aan eenvoud in te boeten. Deze kracht willen wij onderstrepen door daarbij ons eigen product te gebruiken. Eat your own dogfood, noemen ze dat', aldus Zoutendijk.
Doel
Het doel van de campagne is laten zien dat media-inkoop eenvoudig en effectief is via MediaBookers. Adverteerders kunnen op MediaBookers op basis van onder meer postcode, budget en specifieke doelgroepen een doelgericht mediaplan opstellen. Zowel voor de kleine of beginnende adverteerder als de frequente adverteerder moet Mediabookers het makkelijk, simpel en mogelijk maken. Vandaag gaat de campagne van start en zal in uiteenlopende media te zien zijn, zowel online als fysiek. Of de campagne slaagt, hangt van de komende twee weken af, maar Marinus Zoutendijk en Kees Verbeek hebben er in elk geval vertrouwen in.